Friday, January 1, 2010

:)

Bila orang tanya kenapa parents kau divorce?
Aku jawab tak tahu,
Bila aku tnya mama knp,
Ma jawab , “daddy ada perempuan lain”.
Okay, aku nak jawapan orang dewasa.
Aku tak nak jawapan mudah mcm budak sekolah rendah.
Aku nak tau kenapa.
Satu hari, aku masuk bilik mama,
Aku nampak gambar daddy masih ada kat meja solek mama.
Gambar mama dan daddy.
Aku tak faham.
Kenapa dah divorce pun mama masih simpan gambar daddy?
Ada surat cerai kat cermin meja mama.
Bukan itu intention aku.
Aku nak cari sendiri sebab musabab parents aku divorce.
Okay, dah jumpa.
Ahh, banyak nya kertas.
Apa ni?
Aku bukak satu kertas warna biru.

Sayang,
Mama minta maaf sebab biarkan sayang
rasa tak ada daddy masa muda lagi.
Mama & daddy tak pernah plan macam ni.
Bukan papa kamu yang ada perempuan lain,
Cuma,
Mama yang tak perfect untuk daddy.
Daddy kamu sangat baik untuk mama.
Mama biarkan daddy pergi.
Mungkin, daddy lebih selesa dengan orang lain.
& ada orang lain yang boleh gembirakan daddy
lebih daripada apa yang mama mampu.
Mama tak pernah salahkan daddy untuk semua yang berlaku.
Mama tak pernah salahkan kententuan tuhan.
Mama yang bersalah,
Maafkan mama sayang?
Ermm.
Apa ni? Sumpah aku tak faham.
Xada penjelasan lebih jelas?
ENOUGH.

No comments:

Post a Comment