Saturday, November 20, 2010

ini kisah cinta dia

pernah dengar cerita cinta tulus ?
jangan gelak bila aku cakap cinta ini wujud.
bukan, bukan cinta yang selalu kau org perkatakan
jauh sekali cinta yang landasan nya nafsu semata.
biar intro nya kisah cinta Nabi adam dan hawa.
kenapa mereka di campak ke bumi?
sebab musabab Allah murka dengan mereka kerana
gagal menurut perintah-Nya.
haa, dan dari kewujudan Nabi Adam ni sendiri
kita lihat, manusia dan kesilapan itu
saling bersangkut paut.
oh, ini jauh sekali soal ber khutbah atau tazkirah.
buat tatapan diri sendiri khususnya dan sekalian makhluk.
bila mana aku cerita balik soal cinta tulus ini.
bila kau rasa cinta kau tak berpaksi pada nafsu,
berpaksi pada kasih sayang yang hakiki,
yang di kurnia Allah,
kasih sayang sesama manusia itu tidak terhalang
kata erti lain, perasaan itu abstrak
kau cuma perlu tahu bagai mana nak mencorak nya
bagai mana acuaan nya,
dari Siapa perlu kita minta keredhaan,
aku belajar jodoh, ajal itu di kuasa Tuhan
kita tak dapat melawan namun dapat berusaha
untuk mendapatkan nya. soal ajal mmg tak dapat nak tolong,
itu kuasa mutlak Tuhan.
haa, ini cerita mariam, untung lah dia
punyai cinta tulus ini,
siapa tak pernah buat kesilapan, bilang aku?
tapi awal saat dia untuk terima cinta tulus ini
aku rasa bahagia bagi pihak. baguslah.
sebab aku lihat dia tempoh waktu makin yakin
dengan Tuhan, makin kuat syukur nya.
bila mana dia awal lagi
telah ditunjukkan jalan, di bentangkan pilihan
pilihan yang benar, pilihan yang suci.
dia bilang aku bila kau rasa diri kau tu
dah terlalu jauh dengan Tuhan,
jauh, sampai cahaya nur Nya pun dah tak terlihat,
kembalilah ke jalan yang satu itu.
tak ada lain, sebab Tuhan je lah tempat kita
mengadu, minta ini, minta itu.
banyak kau nak minta, tapi jarang tunduk. susah lah.
mariam yang aku kenal bukan perempuan litup sopan,
dia biasa sahaja, seperti gadis2 lain.
tapi untunglah dia punyai kekasih hati yang tulus.
aku rasa cinta mereka itu cinta tulus,
cinta kerana Allah.
kita percaya pada kuasa Tuhan.
kita tunggu apa Tuhan janjikan.
pernah dengar, orang sabar org yang paling beruntung?
:) pada aku,
perubahan tu usahlah drastik sgt,
sekadar yang mampu, sebab sedikit lama lama jadi bnyk.
dari yang kecil sehingga jitu, bulat dan padu.
aku yakin kuasa Allah.
anytime when you ready !

kau nampak gagah,
hensem, kelelakian semakin terserlah
bila semakin matang.
buat aku sayang kau lebih.
kan betul, gigi bongsu itu tanda nya
kita jadi matang,
:D

No comments:

Post a Comment