Friday, January 14, 2011

biar apa kau nak kata

hello dunia.
dalam hidup ini aku bukan ada satu tuju.
aku bukan ada satu arah,
aku bukan ada satu matlamat,
hidup aku pelbagai.
pelbagai bagai. aku pasti semua org pun sama?
cuma tak ada orang yang faham betul
apa kau rasa dalam hati kau itu.
pernah dulu aku cakap kan
suara hati tu kalau di dengarkan, boleh bawak bencana.
cerita soal pelajaran, oh banyak lagi topik yang aku harus mahir.
cerita soal cinta, aku ada satu orang cinta hati sahaja.
cerita soal ghairah, itu bola dan keranjang mampu buat aku ghairah.
bila kau cerita pasal masa aku,
oh, silap besar bhai,
sebab aku tahu mana satu yang utama.
aku bukan duduk goyang kaki 24jam 7hari satu minggu
melangok tunggu mesej dan call dari cinta hati.
aku ada hidup lain. pasti juga dia.
aku bukan setiap minggu boleh berjumpa cinta hati,
telekomunikasi buat kami dekat.
berbulan sekali pun jarang.
tapi itu semua bukan alasan untuk bersama.
maaf lah, ada benda yang lebih penting.
dua per tiga bahagian hati aku dia dah empunya.
aku tak kisah apa sudah,
kami memang satu hati. tak ada apa boleh pisah.
gegar lah kuat mana, tiup lah kencang mana.
izinDia, berpegang lah teguh kami.
biar apa semua nak kata, aku bercakap lebat,
aku berbual rancak, sebab semua nya
aku sahaja yang rasa. baik buruk sudah akan. semua.
tak ada org yang lebih tahu selain Dia maha Pencipta.
(:

No comments:

Post a Comment