Sunday, May 30, 2010

setan kau

Eh kau setan.
suka terlonjak lonjak tengok kaum adam berusuh.
bersorak gembira bukan main ye kau?
senyum sampai ke telinga,
ahh, kau mmg durjana, jahanam!
apaa kau hasut semua kau rasa kau berjaya?
awalnya iyaa. memang di-akui kaum adam lemah.
mati layu dgn pujukan kau, setan.
laknat oleh Tuhan kau setan,
buat manusia berusuh bergaduh berdendam.
yaa, kau boleh hasut semua kau mahu.
kau boleh buat semua terumbang ambing sesat.
kau boleh buat putih jadi hitam.
kau boleh buat sabar jadi marah-hilang-pedoman.
kau boleh buat semua indah jadi sekelat kahak.
kau boleh SESAT KAN UMAT ADAM
yang paling penting itu!
dan aku, ye smlm aku tumbang sekejap.
dengar kau berbisik.
minta aku mencarut, berkata tidak ikut akal.
kau berjaya! banjingan.
sial betul lah kau setan.
neraka kau sana lah ! jgn ganggu aku.
*gelak kecil*
tapi kau bahagia sekejap sahaja kan?
aku tak tumbang lama.
masih ingat pada Tuhan Maha Esa.
padan dengan muka kau.
tak ada masa aku nak berdendam.
aku dah buang semua.
tapi kau masih tak puas hasut aku kan?
aku faham tu memang kerja kau iblis!
aku sudah tanam dalam dalam, campak jauh jauh
soal marah sakit hati.
tak pernah terfikir mahu berdendam apa lagi membenci makhluk tuhan lain.
itu tak adil.


tapi hati aku masih luka.
teruk.berdarah.
tak ada plaster mahu tampal.
tsk. aku rindu kau lah gila! :(
sampai hati kan tgk aku sedih. tak apa.
aku terima. ;DD
hakuna matata

No comments:

Post a Comment